Innovatin blog

Nem árulok el nagy titkot azzal, hogy a legtöbben vállalkozóként mégiscsak valami olyasmire vágyunk, hogy átlátható időbeosztással, talán egy nem 5 munkanapos (vagy több) munkahéttel valósítsuk meg, illetve monetizáljuk az ötleteinket. 

Viszont ehhez időről időre változtatásokra van szükség, különben eluralkodik a káosz és sokkal több időt töltünk a monitorunk mögött, mint amit eredetileg elterveztünk.

A klubban tartott évzáró eseményünkre készítettem egy rövidke évértékelő munkafüzetet, természetesen időmenedzsment köntösben.:) Többek között az alábbi 5 kérdésre adtuk meg a választ, hogy 2023-ban produktívabbak legyünk.

1. Ha összességében értékelnéd a 2022-es üzleti évedet, (1-10-ig terjedő skálán) hányast adnál magadnak, és miért?

Ez elég szubjektív tudom, mert nemcsak a profitot értem alatta, hanem komplexen az egész vállalkozói évedet, ami jelenti azt, hogy megnézed:

  • Milyen üzleti sikereket könyveltél el ebben az évben?
  • Mennyire tudtad tartani a terveidet?
  • Melyik termékedből, szolgáltatásodból mennyit profitáltál?
  • Hogyan fejlődött a vállalkozásod az elmúlt egy évben?
  • Mennyire voltál produktív hétről hétre?
  • Milyen ügyfélvisszajelzéseket kaptál, stb.

2. Mi volt a kedvenc projekted 2022-ben?

Hiába a “sikeres” projekt, ha összességében annyira kimerültél a végére vagy már menet közben, hogy hetekbe telt visszanyerned a kezdeti energiaszintedet. 

Ha valamely projekted (kampány, együttműködés, termék/szolgáltatásfejlesztés, stb.) könnyen ment és még az eredményre is büszke lehetsz, akkor érdemes kielemezned, hogy miért sikerült úgy, ahogy. Mennyire kértél hozzá segítséget, milyen részletesen tervezted meg, milyen időbeosztással tudtad megvalósítani.

Gondold végig, hogy ha nemcsak a bevételt vagy profitot, esetleg az új ügyfelek számát veszed figyelembe, hanem azt is, hogy mennyire tudtál stabil maradni, mennyire érezted jól magad a folyamatban, melyik volt a kedvenc projekted ebben az évben!

3. Mi volt az a vállalkozói feladattípus, munkafázis, amire a legtöbb időt fordítottad idén?

Tudom, nem könnyű objektívnek lenni és nem is mindenki méri az időráfordítást amikor dolgozik, de valahol belül biztosan érzed és meg tudod becsülni, hogy mely feladatok vitték el többnyire az idődet.

A zárt csoportomban egy novemberi kérdőívre, amiben többek között arról kérdeztem a tagokat, hogy mi a legnagyobb nehézségük, ha a vállalkozói időbeosztásukra gondolnak, ehhez hasonló válaszok érkeztek:

“Mindig több dolog van, mint ami belefér egy napba.” “Egyszerre kell anyának lenni, háztartást vezetni, vállalkozni.” “Elúszom a feladatokkal.”, stb.

Szóval valami nagyon viszi az időt, de nálad pontosan mi? 

Nyilván minden:), de mi az, ami kevesebb figyelmet is igényelhetne? Vagy mi az, amit csinálhatna valaki más is helyetted, mert annyira sok idődet emésztette fel ebben az évben, hogy ezt tutira nem akarod tovább vinni a következő évre?

4. Milyen vállalkozói tevékenység ment nehezebben, mi volt az, amivel nem haladtál az általad eltervezett tempóban?

Mindenkinek van ilyen, nekem is, éppen ezért érdemes tetten érni egy kis elemzéssel, hogy mi az, ami inkább csak döcögött, ami már-már nyűg volt, és ha nem lenne muszáj, nem is csinálnád a jövőben.

Volt ilyen feladatod, vállalkozói tevékenységed? Ha igen, hogyan tudnál acélosabb lenni benne 2023-ban? Egy kurzus, külső segítség megoldaná? Vagy egyszerűsítened kellene a vállalkozói folyamataidat? Valamilyen szoftver használatával, automatizáció kiépítésével időt nyerhetnél magadnak?

5. Mi volt az a munkafázis, részfeladat, amiben igazán ki tudtál teljesedni?

Szerencsére 1:1-ben is dolgozom vállalkozónőkkel és a közös munka során azért időnként elhangzik, hogy valójában én ezt meg ezt a részét imádom a munkámnak, az összes többit szívem szerint odaadnám valaki másnak.

Az van, hogy valójában oda is adhatod.:) Tudom, a kiszervezés nem mindig megoldás, mert ha folyamatosan ellenőrizned kell azt a személyt, akinek fizetsz azért, hogy valamit elvégezzen helyetted, de a figyelmedet ugyanúgy megköveteli az adott dolog, akkor az valójában nem igazi delegálás. 

Viszont, ha pl.: terméked és szolgáltatásod is van (ahogy egyébként nekem is) és nem szeretnél mindkettővel magad foglalkozni (ahogyan a bőr tervezőket sem én készítem), akkor akár döntést is hozhatsz arról, hogy a jövő évben melyik része lesz a hangsúlyos a vállalkozásodnak. 

Mit hagysz meg a termék, szolgáltatás kínálatból, mi az, amit te magad fogsz továbbra is végezni, mert imádod azt a részét a munkádnak, és mi lesz az, amitől egy időre mondjuk megválsz vagy aminek netán örökre búcsút intesz? Tudod, ez a Te vállalkozásod, arra fordítod az idődet, amire szeretnéd. 

Te hogy állsz ezekkel a kérdésekkel, illetve a válaszokkal? Ha szívesen papírra vetnéd őket, szívesen eljuttatom Neked is a minifüzetet.

A fenti kérdések megválaszolásán túl még két feladatot tartalmaz egyébként az évértékelő minifüzet, amit örömmel eljuttatok most Neked is, ha szeretnéd újragondolni a vállalkozói időbeosztásodat. Iratkozz fel a hírlevelemre, és már a legelső levélben megkapod!

hírlevél

Jöhetnek a produktivitás tippek?

Iratkozz fel a hírlevelemre, ha szeretnél még több hatékonysággal kapcsolatos tippet a postaládádba!

hírlevél

Kép forrása: pexels

Hegyi Timi

Women’s Business Class:

online klub, vállalkozói terveiket megvalósító, céltudatos nőknek 

Hegyi Timi

kapcsolat

Kapcsolat

Ha szeretnél velem dolgozni vagy csak kérdésed van, itt tudod velem felvenni a kapcsolatot.
Egyeztessük az első találkozás időpontját!

Kövess engem!

Kategóriák

hírlevél

Hírlevél

Ha tetszett, amit olvastál, iratkozz fel a hírlevelemre, ahol sok hasznos információval látlak majd el, hogy nagyobb betekintést nyerhess az INNOVATIN életébe.

hírlevél
feladatgazdálkodás

Mi az a Kanban-módszer, és hogyan tudod alkalmazni a vállalkozói céljaid megvalósítása érdekében?

Mi az a Kanban-módszer? A Kanban egy projektmenedzsment módszer, amely abban segít, hogy vizuálisan is nyomon követhesd a teljesítményedet. A …

Elolvasom
interjú

Következetes marketing stratégiával szerezte meg első ügyfeleit, ma már más vállalkozóknak tanítja ugyanezt

Interjú Kovács Eszter online marketing szakértővel Kezdő vállalkozóként meggyűlhet a bajod az idővel, mert nagy eséllyel munka mellett kezdesz el …

Elolvasom
interjú

Szövegein keresztül így támogatja a Kontent Művek a kisvállalkozói vevőszerzést

Interjú Loyola Krisztával “Amikor a megfelelő online kommunikációval kezdő vállalkozóként meg tudod szólítani az ideális vevődet, sőt monetizálni is tudod …

Elolvasom
olvastad már?

innovatin blog

olvastad már?